نشست هماهنگی و تعامل با استادان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
به بهانه آغاز سال تحصیلی جدید، همزمان با عید میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع)، نشست هماهنگی و تعامل با استادان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲، نشست هماهنگی و تعامل با استادان واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی مصادف با عید میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفرصادق(ع)، ساعت۱۰ صبح سه شنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۲، به میزبانی گروه معارف و به صورت برخط برگزار شد.
در این نشست که با حضور دکتر عزیز نجف پور، ریاست محترم واحد، دکتر علیرضا فیض بخش، معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی، دکتر پریسا دانشجو، معاونت پژوهش و فن آوری، دکتر حمیدرضا جعفری سرپرست اداره کل امور دانشجویی، زهرا دولتی، مسئول دفتر و مدیر کنترل پروژه دبیرخانه شورای فضای مجازی، مدیران و استادان گروههای آموزشی تشکیل شد، ابتدا دکتر نجف پور آقابیگلو ضمن تبریک این عید و خیر مقدم به مدیران و اساتید محترم گروه های آموزشی و تشکر از حضور آنان در جلسه، این جلسه را نشست معارفه مانند از حیث تشکیلاتی و سازمانی تلقی کرد که هدف از تشکیل آن آشنایی بیشتر اساتید محترم با سیاست ها و ابعاد فعالیت های واحد الکترونیکی بوده است.
ریاست واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی سپس با اظهار امیدواری برای تشکیل و ادامه این نشست و گفت و گوها در طول سال، مغز و قلب دانشگاه و مشخصا واحد الکترونیکی را جمع حاضر در جلسه دانست و گفت: اگر هماهنگ تر و شفاف تر در ابتدای سال تحصیلی مواردی را با هم مطرح کرده و در میان بگذاریم، ان شاءالله بازدهی و بهره وری بهتری در طول سال خواهیم داشت و رسالت خود را بهتر ایفا خواهیم کرد.
دبیر شورای فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه مروری داشت بر چهار رسالت مهم که دانشگاه در هر جامعه به عهده دارد و ۱-آموزش و تربیت متخصص در جامعه، ۲-تولید علم و پژوهش و به عبارت دیگر توسعه مرزهای دانش، ۳-جامعه پذیری و ۴-محور فن آورانه را چهار محور از رسالت دانشگاه در جامعه دانست و از تمامی اساتید دعوت کرد تا برای ایفای رسالت دانشگاهی بودن خود تلاش لازم را در جهت تحقق ۴ محور انجام دهند.
مشاور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی همچنین به استادان پیشنهاد داد تا هرگونه انتقاد یا پیشنهاد سازنده خود را انتقال دهند و اظهار امیدواری کرد که امسال شاهد تحول جدی در فرآیند آموزش، پژوهش، جامعه پذیری و فن آورانه واحد الکترونیکی باشیم.
دکتر عزیز نجف پور به تغییر زیست بومِ واحد الکترونیکی در چند سال اخیر اشاره کرده انتخاب واحد الکترونیکی توسط دانشجویان برای تحصیل را ناشی از رشد عقلانیت و بهره وری این قشر دانست و افزود: اینکه دانشجویان به همراه فعالیت اجتماعی سعی می کنند فرایند آموزش خود را از طریق آموزش برخط سامان بدهند نشانگر این مطلب است که ما با افرادی مواجه هستیم که ما را هدفمندتر انتخاب کرده اند بنابراین به تحقق ۴ محور یاد شده و پیاده شدن عرایضم در این واحد دانشگاهی امیدوارتر هستم که ان شاءالله با همت استادان محترم، مدیران محترم گروه ها و معاونت های محترم واحد و رؤسای محترم دانشکده ها عملی خواهد شد.
در ادامه دکتر فیض بخش، ضمن تبریک عید میلاد و خیر مقدم به مدیران و اساتید محترم گروه های آموزشی و تشکر از حضور آنان در جلسه، به بیان نکات آموزشی پرداخت و گفت: همه اساتیدی که تدریس می کنند اعم از هیئت علمی، دستیاران آموزشی یا سایر مدعوان، لازم است فرآیند طرح درس، رعایت زمان تدریس، بارگزاریِ به موقع سؤالات امتحانی، امضای سه نسخه قرارداد و تحویل به آموزش، عودت پاسخنامه ها را به درستی انجام دهند و در ۲ سامانه واحدالکترونیکی و ساجد، اطلاعات خود را بارگزاری کنند.
ایشان به تماس های تلفنی یا پیامک های سودجویان به اساتید در دو سه ماه اخیر مبنی بر اینکه «پرداخت حق التدریس شما با مشکل مواجه شده است، لطفا به سامانه یا بانک... مراجعه کنید.»، اشاره کرد و گفت: هیچ کدام از این پیامک ها که از جانب معاونت اداری مالی یا معاونت آموزشی واحدالکترونیکی به استادان محترم ارسال شده است، وجاهت ندارد؛ عزیزان به هیچ وجه اطلاعات خود اعم از پسوورد، اطلاعات حساب و ... را در اختیار این افراد قرار ندهند و ایشان برای دریافت پرسش های خود در خصوص حق الزحمه، می توانند با خانم امیدواری داخلی ۲۵۵ تماس بگیرند.
دکتر علیرضا فیض بخش در خصوص لزوم برگزاری آزمون میان ترم هم تاکید کرد: طبق بخشنامه، برگزاری امتحان میان ترم برای اینکه دانشجو موظف شود درس بخواند لازم است و استادان محترم می توانند در یکی از جلسات ترم، این امتحان را برگزار کنند.
دکتر پریسا دانشجو نیز ضمن تبریک عید میلاد، به چهار موضوع کلی که در معاونت پژوهشی مطرح است و به اساتید و دانشجویان مربوط می شود، اشاره کرد و در این خصوص توضیحات لازم را ارائه داد. این موضوع ها عبارت بودند از: ۱- برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد، ۲- برگزاری نشست و همایش های علمی- تخصصی، ۳- راهنمایی دانشجویان برای چاپ مقالات، ۴- ارتباط با صنعت.
دکتر جعفری ضمن تشکر از حضور اساتید محترم در این نشست، آن را بهانه ای برای عرض تبریک ایام، خدمت اساتید محترم و نیز آغاز ترم جدید دانست، به ارائه نکاتی کاربردی در خصوص امور دانشجویی و فرهنگی پرداخت و گفت: طبق بخشنامه های سازمانی، تشکیل کلاس، گروه، کانال در بسترهای غیربومی ممنوع شده است، بنابراین لازم است بسترها داخلی و به صورت کانال باشند که لازم است حتما ادمین خود اساتید باشند. نکته دیگر در خصوص شورای تعامل با دانشجو است که 5 نفر از اعضای هیئت علمی می توانند در آن عضو باشند با توجه به اینکه پیشنهاد خود بخشنامه این است که بهتر است اساتید گروه هایی که بیشترین دانشجو را دارند مانند گروه روانشناسی، حقوق و ...، برای مشاوره فرهنگی اعلام آمادگی کنند لذا از اساتید محترمی که علاقه مند هستند وقت بگذارند و شاگردپروری کنند خواهشمندیم که خودشان را معرفی کنند، مورد دیگر در خصوص طراحی فرهنگ تخصصی رشته ها و دروس است که بنابر فرمایش و ایده زیبای دکتر نجف پور قرار است پیگیری و مجموعه ای مانند اخلاق مشاغل در قالب کتاب و کلیپ و ... تهیه شود، بنابراین در این زمینه نیز از اساتید محترمی که تمایل به همکاری دارند، دعوت می شود.
در پایان نشست، زهرا دولتی از دبیرخانه شورای فضای مجازی، نکات مورد نیاز در مورد سکوی شماره را بیان کرد و گفت: بنابر پژوهشی که در دانشگاه انجام شد، از مشکلات موجود مابین اساتید و دانشجویان، روش های ارتباطی بین این دو گروه و نیز ارتباط بین ریاست دانشگاه و گروه های موجود در آن بود. به همین دلیل، شبکه ارتباطات روشمند هوشمند به همت دکتر طهرانچی و همکاری و مساعدت دکتر نجف پور طراحی و پیاده سازی شد. گام نخست سکوی شماره در حیطه ریاست و برای کارکنان و اساتید دانشگاه در بستر اداری، پیاده سازی و برای تمامی همکاران دانشگاه آزاد اسلامی چه هیئت علمی و چه کارمند گروه ایجاد و لینک آن به همه عزیزان ارسال شد و همه بزرگواران در گروه ها عضو شدند. گام دوم در مورد پیاده سازی سکوی شماره برای اساتید و ارتباط موثر آنان با دانشجویان است. در ابتدا قرار است این کار برای واحد الکترونیکی انجام شود که دانشکده ها و گروه ها تشکیل شده و دانشجوها به گروه ها دعوت شده اند. از اساتید بزرگوار انتظار می رود تمام کارهایی که در زمینه کلاس شان با داشجویان دارند اعم از جزوه ها و نمونه سؤالات که استاد به دانشجو می دهد و ... یا تمارین انجام شده که دانشجو باید در اختیار استاد قرار دهد، از این پس، در بستر شبکه ارتباطات سکوی شماره انجام شود؛ زیرا استفاده از سایر پیام رسان های داخلی و خارجی ممنوع شده است. نکته در خور توجه و اطمینان بخش در استفاده از بستر شماره، این است که ارتباط در آن فقط از طریق شماره دانشجویی حاصل می شود و لازم نیست که اساتید و دانشجویان شماره تماس خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند و اینکه همه صفحات موجود در شماره سندیت دارد و می توان به آن استناد کرد. ایشان در پایان به معرفی آدرس دبیرخانه شورای فضای مجازی به نشانی ccs.iau.ir و 123.iau.ir برای دانلود سکوی شماره اساتید و تشکیل گروه ها و برداشتن لینک گروه ها از سایت دبیرخانه فضای مجازی و نیز آموزش مختصر استفاده از این سکو پرداخت.
نظر شما :