مشاهده سامانه پاسخگویی (تیکتینگ)
واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی پذیرای علاقهمندان و متقاضیان تحصیلات آکادمیک از سراسر کشور و حتی سایر کشورهاست، بنابراین وجود یک سامانه ارتباطی موثر میان دانشجویان و کارشناسان بخشهای مختلف دانشگاه، ضروری به نظر میرسد. از این رو معاونت فنی این دانشگاه اقدام به طراحی و راهاندازی سامانه پاسخگویی (تیکتینگ) کرده است.
با استفاده از سامانه پاسخگویی (تیکتینگ) دانشجویان میتوانند سوالات و یا درخواستهای خود را برای کارشناسان و مدیران بخشهای مختلف دانشگاه از جمله پشتیبانی فنی، امور دانشجویی، امور مالی، امور پژوهشی، امور فارغ التحصیلان، امور بایگانی، مدیر و کارشناسان گروه ارسال و حداکثر طی دو روز کاری پاسخ خود را دریافت کنند. مدیریت زمان، امکان مشاهده روند پاسخگویی به یک سوال، ارسال مدارک و مستندات لازم به پیوست تیکت، امکان مستندسازی پاسخهای دریافتی و مراجعه مجدد به آنها از جمله مزیتهای استفاده از این سامانه است.
با توجه به گستردگی قابلیتهای این سامانه و همچنین لزوم برقراری ارتباط موثر و مفید با مخاطبان و کاربران، سایر موسسات نیز میتوانند از قابلیتهای سامانه پاسخگویی (تیکتینگ) برای ارتقاء پاسخگویی در سازمان خود بهرهمند شوند. برای دریافت مشاوره و اطلاعات تکمیلی، میتوانید فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان واحد الکترونیکی در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.
قابلیتهای کلیدی سامانه پاسخگویی (تیکتینگ):
- امکان ثبت سوال یا شکایت با استفاده از شماره دانشجویی و رمز عبور
- پاسخگویی به تیکتهای ارسالی در سه مرحله صورت خواهد گرفت:
- مرحله اول: در این مرحله، تیکت ارسالی توسط کارشناسان بررسی و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر یا رفع ابهام، از کاربر سوال پرسیده خواهد شد سپس به منظور ارائه راه حل یا پاسخ مناسب، تیکت به بخش یا واحد مربوطه ارجاع داده میشود.
- مرحله دوم: تیکت ارسالی با راهحل یا پاسخ ارائه شده توسط بخش یا واحد مربوطه، به کاربر ارسال میشود. در صورت رضایت کاربر، تیکت بسته خواهد شد در غیر این صورت، تیکت به معاونت ذیربط ارسال میشود.
- مرحله سوم: در این مرحله، اگرتیکت ارسالی پاسخ داده شد و رضایت کاربر را در بر داشت تیکت بسته می شود، در غیر این صورت تیکت برای پیگیری ویژه به ریاست واحد ارسال خواهد شد.
- امکان دریافت کد رهگیری برای پیگیری وضعیت سوال یا شکایت
- امکان مشاهده پاسخها در همان سامانه یا از طریق ایمیل
- امکان ارسال پیامهای تکمیلی یا اعتراضی در صورت نیاز
- امکان ارزیابی کیفیت پاسخها و ارائه نظر و پیشنهادها
- امکان مشاهده آمار و گزارشهای مربوط به سوالات و پاسخها
ورودیهای سامانه پاسخگویی (تیکتینگ):
- موضوع و متن سوال دانشجو
- انتخاب بخش مربوطه برای ارسال سوال (مثلا آموزش، پژوهش، فرهنگی و …)
- انتخاب نوع سوال (مثلا شکایت، انتقاد، پیشنهاد، استعلام و …)
- انتخاب اولویت سوال (مثلا عادی، مهم، فوری و …)
- افزودن فایلهای ضمیمه در صورت نیاز
خروجیهای سامانه پاسخگویی (تیکتینگ):
- شماره تیکت اختصاصی برای هر سوال
- پاسخ کارشناسان مربوطه به سوال دانشجو
- امکان پیگیری وضعیت سوال و ارسال پاسخ تکمیلی
- امکان ارزیابی کیفیت پاسخ و ارائه نظر
- امکان مشاهده تاریخچه سوالات و پاسخهای ارسالی
برای دریافت مشاوره و اطلاعات تکمیلی در خصوص بهرهمندی از امکانات این سامانه میتوانید فرم زیر را تکمیل کنید. کارشناسان واحد الکترونیکی در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.
