- فرم کارورزی
- آیین نامه کارآموزی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی
- فرم گزارش پیشرفت کارآموزی برای استاد کارآموزی
- فرم حضور و غیاب روزانه کارآموز در محل کارآموزی
- فرم خلاصه اطلاعات کارآموزی
- فرم پایان دوره کارآموزی
- شیوهنامه فرایند کارورزی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی
- فرم شماره 1 – معرفینامه کارورزی
- فرم شماره 2 – گزارش پیشرفت هفتگی (ویژه کارورزی 30 ساعته)
- فرم شماره 2 – گزارش پیشرفت هفتگی (ویژه کارورزی 240 ساعته)
- فرم شماره 3 – ارزیابی
فرم های پژوهشی
برای اطلاع از «فرایند پایاننامه از ابتدا تا انتها در یک نگاه» بر روی لینک زیر کلیک کنید:
راهنما فرآیندهای پژوهشیار برای دانشجویان
نکته:
ظرفیت استادان به دوقسمت «موضوع آزاد» و «موضوع با زمینه پژوهشی» تفکیک میشود. در «موضوع آزاد»، دانشجو هر موضوعی مرتبط با رشته تحصیلی خود را میتوانید انتخاب کند؛ ولی در خصوص «موضوع با زمینه پژوهشی» حتما باید موضوع مرتبط با زمینه پژوهشی که استاد انتخاب کرده است باشد. بر همین اساس ظرفیت استادان به این دو بخش تقسیم می شود. مثلا اگر ظرفیت راهنمای استادی ۸ باشد ۴ مورد به «موضوع آزاد» و ۴ مورد دیگر به «زمینه پژوهشی» انتخاب شده توسط ایشان تخصیص داده میشود.
توجه:
دانشجویان رشتههای روانشناسی بالینی و مدیریت خدمات بهداشت درمان برای ثبت نام به سامانه پژوهشیار مراجعه کرده و در هنگام ثبت نام نقش خود را «دانشجوی حوزه پزشکی» معرفی کنند. پس از اتمام فرایند ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور، وارد کارتابل پژوهشیار شده و از زیر منو «فعالیتهای شما» گزینه «ایجاد فعالیت جدید» را انتخاب نمایند. سپس از پنجره بازه شده سمت چپ گزینه «پایان نامه/رساله علوم پزشکی» را برای شروع فرآیند ثبت پروپزال انتخاب کنند.
راهنمای تصویری ایرانداک
برای آشنایی بیشتر با سامانه ایرانداک فایلهای راهنمای تصویری زیر را مشاهده کنید:
راهنما ویژه استادان
- مدیر گروه: راهنمای مدیرگروه در سامانه پژوهشیار
- اساتید داور: نحوه تایید استاد داور در مرحله 11 پژوهشیار
نکته:
این قسمت مربوط به دانشجویانی میشود که در پورتال دانشگاه موفق به ثبت و تصویب پروپزال خود شدهاند.
راهنمای استفاده از پورتال – وِیژه دانشجویان
راهنمای استفاده از پورتال – وِیژه استادان
راهنمای استفاده از پورتال – وِیژه مدیران گروه
ارزیابی مقالات مستخرج از پایان نامه:
- بخشنامه ارزیابی پایان نامه و مقاله مستخرج از پایان نامه
- شیوه ارزیابی مقالات مستخرج از پایان نامه
- فرم تعیین ارزش مقاله و نمره نهایی پایان نامه کارشناسی ارشد(word)
- فرم تعیین ارزش مقاله و نمره نهایی پایان نامه کارشناسی ارشد(pdf)
- نحوه آدرس دهی مقالات مستخرج از پایان نامه و تشویقی
- ترتیب نویسندگان مقالات
- نمونه آدرس دهی مقالات واحد الکترونیکی
تشویقی مقاله:
- شیوه نامه ارزیابی و پرداخت تشویقی چاپ مقالات علمی
- آیین نامه تشویق مقالات
- متمم آیین نامه تشویق مقالات
- فرم 1 تشویقی مقالات چاپ شده در مجلات
- فرم 2 تشویقی مقالات چاپ شده در مجلات
فهرست نشریات:
- فهرست نشریات جعلی و بی اعتبار وزارت بهداشت
- فهرست نشریات دارای اعتبار دانشگاه آزاد اسلامی
- فهرست مجلات و انتشارات جعلی و نامعتبر دانشگاه آزاد اسلامی –تیر1402
- فهرست نشریات علمی معتبر وزارت علوم
- معرفی سایت Impact Factor
- آموزش نحوه تشخیص مجلات جعلی و بی اعتبار
- پایگاه های معتبر برای بررسی اعتبار مجلات
- موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC)
- پایگاه اسنادی SJR
مدارک مورد نیاز جهت نمره مقالات مستخرج از پایان نامه
مدارک مورد نیاز برای بررسی و اختصاص نمره مقالات مستخرج از پایان نامه توسط حوزه معاونت پژوهشی واحد به شرح زیر است:
۱) ارائه نامه پذیرش یا نسخه چاپ شده مقاله براساس شیوه نامه ارزیابی دستاوردهای پژوهشی حاصل از پایان نامه
۲) متن کامل مقالات
۳) فرم تعیین ارزش مقاله که به امضا استاد راهنما و مدیر گروه مربوطه رسیده باشد.
تذکر مهم:
در صورتی که تعداد مقالات مستخرج از پایان نامه بیش از یک مقاله باشد نباید مقالات همپوشانی داشته و یا دارای عناوین یکسان باشند.
به اطلاع متقاضیان کد اخلاق می رساند کمیته های اخلاق زیستی در واحدهای دانشگاهی، صرفا تا یک ماه پس از تصویب نهایی پروپوزال درخواست صدور کد اخلاق را مورد بررسی قرار میدهند.
برای طرح پرونده در کمیته اخلاق، مدارک زیر را به حوزه معاونت پژوهش ارسال کنید.
نکته:
دانشجویانی که رشته تحصیلی آنها به غیر از «مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی» و «روانشناسی بالینی» است و نیاز به کد اخلاق دارند ،باید فرم پیوست (دانلود) را به تایید استاد راهنما برسانند.
مدارک مورد نیاز جهت اخذ کد اخلاق:
| پروپوزال کامل شامل در نظر گرفتن ملاحظات اخلاقی | |
| فرم رضایتنامه آگاهانه توسط همه اعضای نمونه آماری امضا و متناسب با اطلاعات و نوع پژوهشی تکمیل گردد. | دانلود |
| فرم پرسشنامه | |
| توضیح کامل روش انجام پژوهش | |
| فرم امضا شده عدم تعارض منافع همکاران (استاد راهنما و مشاور) و مجری طرح (دانشجو) | دانلود |
| مدارک تأیید صلاحیت پژوهشگر (رزومه استاد راهنما) | |
| فرم مشخصات مجری و استادان راهنما | دانلود |
| اخذ موافقتنامه از سازمان مربوطه مبنی بر همکاری با دانشجو | |
| فرم تعهدنامه دانشجویان | دانلود |
لطفا مدارک خود را به آدرس ایمیل researchcenter@iauec.ac.ir ارسال نمایید.
بخشنامه نحوه استفاده از فناوری هوش مصنوعی:
دانشجویان محترم با توجه به گسترش استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای پژوهشی، لطفا بخشنامه نحوه استفاده از فناوری هوش مصنوعی را مطالعه و نسبت به رعایت مفاد آن اقدام فرمایید.
کارشناس مربوط به کد اخلاق: دکتر پرناز علیمرادیان
فرم های کارآموزی:
-
دستورالعمل ساماندهی برگزاری جلسات دفاع دانشجویان تحصیلات تکمیلی در نیمسال دوم ۱۴۰۲-۱۴۰۱
-
دستور العمل تعیین تاریخ دفاع از پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد غیر ایرانی
-
دستور العمل پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد رشته های غیر پزشکی
- دستورالعمل ساماندهی امور دفاع دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته های غیرپزشکی
فرایند تصویب پروپزال و دفاع از پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد به شرح زیر است:
۱) تعیین موضوع پروپزال:
دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پس از پایان نیمسال دوم تحصیلی فرصت دارند تا موضوع پایان نامه خود را با هماهنگی مدیرگروه تخصصی و استاد راهنما، انتخاب و نسبت به تصویب پروپزال در شورای گروه تخصصی واحد اقدام کنند.
نکته: دانشجویان باید قبل از انتخاب موضوع پایاننامه، استعلام آن را از پایگاه اطلاعاتی ایرانداک به منظور تکراری نبودن موضوع پژوهش اخذ کنند.
۲) انتخاب استادان:
دانشجو باید با ارسال ایمیل موافقت ضمنی استاد راهنما مبنی بر هدایت (راهنمایی) پایان نامه را اخذ و سپس نسبت به انتخاب ایشان در سامانه پژوهشیار اقدام کند. تخصص استاد راهنما باید در ارتباط با رشته تحصیلی دانشجو باشد. انتخاب استاد مشاور اختیاری و با پیشنهاد استاد راهنما و یا مدیر گروه تخصصی امکان پذیر است.
۳) شرایط استادان راهنما و مشاور:
اعضا هیأت علمی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و … با حداقل مرتبه استادیاری و دارندگان مدرک دکتری تخصصی (غیر عضو هیأت علمی)
نکته: استادانی که در سامانه پژوهشیار تعریف نشدهاند باید از طریق همین سامانه ثبت نام کرده و رزومه خود را به ایمیل Researchcenter@iauec.ac.ir ارسال کنند.
۴) طرح پروپزال در جلسه گروه تخصصی:
پس از اعلام نظر مدیر محترم گروه:
– در صورت تصویب با اصلاحات پروپزال، دانشجو موظف است در کمترین فاصله زمانی ممکن اصلاحات را با هماهنگی استادان انجام و به تأیید مدیرگروه برساند.
– درصورت رد پروپزال، دانشجو موظف به انجام مجدد فرایندهای مذکور و طرح آن در جلسه گروه تخصصی خواهد بود.
۵) زمان دفاع:
دفاع از پایاننامه پس از گذشت حداقل ۶ ماه از تاریخ تصویب نهایی پروپزال در شورای گروه آموزشی و صدور کد پایان نامه توسط شورای پژوهشی در سامانه پژوهشیار و حداکثر تا سقف مجاز سنوات تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر خواهد بود.
برگزاری جلسه دفاع
۱-۱ پژوهشیار و پرتال پایاننامه:
۱- تأیید مرحله اخذ کد پایان نامه (تأیید این مرحله توسط کارشناس پژوهش دانشکده مستلزم سپری شدن حداقل ۶ ماه از تاریخ تصویب پروپزال در گروه است)
۲- بارگذاری گزارش سه ماهه و فایل پایاننامه توسط دانشجو با فرمت rar و ارسال آن به استادان راهنما و مشاور
نکته: در این مرحله دانشجو باید فاصله زمانی حداقل ۶ ماه از تاریخ تصویب پروپزال در گروه را رعایت کند.
۳- تأیید محتوای پایاننامه توسط استادان راهنما و مشاور (مرحله بلامانع دفاع)
۴- بررسی محتوای پایاننامه توسط مدیر گروه و تعیین استاد یا استادان داور داخلی و خارجی
۵- بررسی و تأیید محتوای پایاننامه توسط استاد یا استادان داور داخلی و خارجی
۶- مرحله تأیید آموزش در خصوص بررسی پرونده آموزشی دانشجو برای صدور وضعیت تحصیلی
۷- تأیید امور مالی (بررسی وضعیت مالی دانشجو)
۸- تعیین تاریخ دفاع ضمن هماهنگی با استاد یا استادان راهنما، مشاور و داور توسط دانشجو با رعایت فاصله زمانی حداقل یک هفته از زمان تأیید مدارک توسط کارشناس پژوهش دانشکده، سپس تعیین تاریخ دفاع توسط دانشجو در سامانه هماهنگی جلسات دفاع
۹- تایید امور اداری و کارشناس پژوهش در سامانه هماهنگی جلسات دفاع
نکته: حضور ارکان دفاع در جلسه دفاع دانشجو الزامی است.
بند ۱-۲ برگزاری جلسه دفاع دانشجویانی که پروپزال آنها طی سنوات قبل بصورت فیزیکی تصویب شده است.
۱- سپری شدن حداقل ۶ ماه از تاریخ تصویب پروپزال در گروه
۲- تکمیل فرم درخواست صدور وضعیت تحصیلی و ارسال آن به کارشناس پژوهش دانشکده از طریق سامانه حامی
۳- صدور وضعیت تحصیلی توسط آموزش دانشکده
۴- تأیید مدارک دفاع توسط کارشناس پژوهش دانشکده
۵- تعیین تاریخ دفاع ضمن هماهنگی با استاد یا استادان راهنما، مشاور و داور توسط دانشجو با رعایت فاصله زمانی حداقل یک هفته از زمان تأیید مدارک توسط کارشناس پژوهش دانشکده و ثبت آن در سامانه هماهنگی جلسات دفاع
۶- مشخص کردن مکان دفاع توسط کارشناس پژوهش دانشکده و برگزاری جلسه دفاع
برای دانشجویان ورودی سال ۹۴ و قبل از آن:
- نمره پایاننامه در زمان دفاع ۱۸ از ۲۰ خواهد بود. دو نمره از بیست نمره پایاننامه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به مقاله اختصاص دارد.
- دانشجویان درصورت نداشتن مشکل نظام وظیفه، به مدت ۶ ماه از زمان دفاع فرصت دارند تا پذیرش یا چاپ مقالات مستخرج از پایان نامه خود را از طریق سامانه حامی به بخش پژوهش بعد از دفاع ارسال کنند.
- ارائه مقاله: در صورت تمایل در خصوص ارائه مقاله میتوانید با مراجعه به بخش مقالات اطلاعات لازم در خصوص مدارک مورد نیاز و شرایط ارائه مقاله را کسب کنید.
- انصراف از مقاله: آندسته از دانشجویانی که تمایل به ارائه مقاله مستخرج از پایان نامه ندارند باید انصراف خود را کتباً در قالب فرم مربوطه اعلام و تصویر آن را از طریق سامانه حامی به بخش پژوهش بعد از دفاع ارسال کنند.
تبدیل نمرات کمی به کیفی برای دانشجویان ورودی سال ۹۴ و قبل از آن:
مردود (کمتر از ۱۲) - قابل قبول (۱۲-۱۴) - خوب (۱۴.۱ -۱۶) - خیلی خوب (۱۶.۱–۱۸) - عالی (۱۸.۱-۲۰)
آیین نامه چگونگی ارزیابی پایان نامه (دانشجویان ورودی ماقبل مهر 95)
برای دانشجویان ورودی سال ۹۵ به بعد:
نحوه ارزیابی پایاننامه بصورت کیفی است. در زمان دفاع دانشجو میتواند درجه کیفی «مردود»، «متوسط» و «خوب» را دریافت کند. شرایط ارائه مقاله برای ارتقا درجه پایان نامه به شرح زیر است:
- درجه عالی: در صورتیکه پذیرش و یا چاپ مقاله مستخرج از پایاننامه در یکی از مجلات معتبر داخلی (مورد تائید وزارتین) یا بین المللی متناسب با رشته مربوطه در جلسه دفاع به هیات داوران ارائه شود.
- درجه خیلی خوب و عالی:در صورتیکه Submit مقاله در یکی از مجلات معتبر داخلی (مورد تائید وزارتین) یا بینالمللی متناسب با رشته مربوطه در جلسه دفاع به هیات داوران ارائه گردد(خیلی خوب) و پس از روز دفاع در بازه زمانی ۶ ماهه پذیرش و یا چاپ شده (مقاله ای که سابیت آن در جلسه دفاع ارائه شده بود)، مستخرج از پایان نامه به حوزه معاونت پژوهش ارائه گردد(عالی).
- درجه خیلی خوب: در صورتیکه Submit مقاله مستخرج از پایاننامه در یکی از مجلات معتبر داخلی (مورد تائید وزارتین) یا بینالمللی متناسب با رشته مربوطه در جلسه دفاع به هیات داوران ارائه شود.
- درجات خوب و متوسط: همان درجه اخذ شده در زمان دفاع پایاننامه و درخواست انصراف از مقاله در جلسه دفاع توسط دانشجو
۱) تعیین موضوع پروپزال: دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پس از پایان نیمسال دوم تحصیلی فرصت دارند تا موضوع پایان نامه خود را با هماهنگی مدیرگروه تخصصی و استاد راهنما، انتخاب و نسبت به تصویب پروپزال در شورای گروه تخصصی واحد اقدام کنند.
نکته: دانشجویان باید قبل از انتخاب موضوع پایاننامه استعلام آن را از پایگاه اطلاعاتی ایرانداک به منظور تکراری نبودن موضوع پژوهش اخذ کنند.
۲) انتخاب استادان: دانشجو باید با ارسال ایمیل موافقت ضمنی استاد راهنما مبنی بر هدایت (راهنمایی) پایان نامه را اخذ و سپس نسبت به انتخاب ایشان در سامانه پژوهشیار اقدام کند. تخصص استاد راهنما باید در ارتباط با رشته تحصیلی دانشجو باشد. انتخاب استاد مشاور اختیاری و با پیشنهاد استاد راهنما و یا مدیر گروه تخصصی امکان پذیر است.
۳) شرایط استادان راهنما و مشاور: اعضا هیأت علمی دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و … با حداقل مرتبه استادیاری و دارندگان مدرک دکتری تخصصی (غیر عضو هیأت علمی)
نکته: استادانی که در سامانه پژوهشیار تعریف نشدهاند باید از طریق همین سامانه ثبت نام کرده و رزومه خود را از طریق ادرس ایمیل Researchcenter@iauec.ac.ir ارسال کنند.
۴) طرح پروپزال در جلسه گروه تخصصی:
پس از اعلام نظر مدیر محترم گروه:
- در صورت تصویب با اصلاحات پروپزال، دانشجو موظف است در کمترین فاصله زمانی ممکن اصلاحات را با هماهنگی استادان انجام و به تأیید مدیر گروه برساند.
- درصورت رد پروپزال دانشجو موظف به انجام مجدد فرایندهای مذکور و طرح آن در جلسه گروه تخصصی خواهد بود.
۵) زمان دفاع:
دفاع از پایاننامه پس از گذشت حداقل ۶ ماه از تاریخ تصویب نهایی پروپزال در شورای گروه آموزشی و صدور کد پایان نامه توسط شورای پژوهشی در سامانه پژوهشیار و حداکثر تا سقف مجاز سنوات تحصیلی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر خواهد بود.
- آییننامه نحوه نگارش پایاننامه به فارسی
- آییننامه نگارش رشته زبان و ادبیات انگلیسی
- راهنمای نگارش پایاننامه رشته آموزش زبان انگلیسی
- راهنمای نگارش پایاننامه رشته مترجمی زبان انگلیسی
- فرمت نمونه پایاننامه کارشناسی ارشد
- نمونه پایاننامه برای رشتههای حقوق
- فرم مربوط به تایید استاد راهنما برای ورودیهای بعد از 95
- فرم مربوط به تایید استاد راهنما برای ورودیهای قبل از 95
- فرم اصالت پایاننامه
- فرم انتخاب موضوع-رشته ادبیات انگلیسی
- فرم انتخاب موضوع-رشته آموزش زبان انگلیسی
- فرم انتخاب موضوع-رشته مترجمی زبان انگلیسی
به اطلاع استادان و دانشجویان محترم واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی میرساند، با توجه به اتصال این واحد دانشگاهی به پایگاههای اطلاعاتی magiran.com وcivilica.com علاقهمندان میتوانند از طریق ایمیل سازمانی و ثبتنام به متن کامل مقالات موجود در پایگاههای مذکور دسترسی پیدا کنند.
نکته:
- برای استفاده از سایت بانک اطلاعات نشریات کشور (Magiran) و (Civilica) باید با ایمیل ساخته شده توسط دانشگاه در این سامانه ثبت نام انجام دهید.
- برای دریافت راهنمایی در خصوص دسترسی به ایمیل دانشگاهی کلیک کرده و یا با شماره ۰۲۱۴۲۸۶۳۰۰۰ داخلی ۸۵۰ برای مقطع کارشناسی و ۸۵۱ برای مقطع کارشناسی ارشد تماس بگیرید.
با توجه به به ابلاغ بخشنامه متمم دستورالعمل تبدیل شیوه تحصیلی دانشجویان آموزشی-پژوهشی مقطع کارشناسی ارشد به آموزش محور به شماره ۳۰/۵۲۹۱۷ مورخ ۹۹/۱۰/۲۲، در صورت تمایل برای جایگزینی درس پایان نامه (دروس معادل با تعداد واحد پایان نامه) در نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، درخواست خود را جهت بررسی اولیه و تطبیق با مفاد بخشنامه تا تاریخ ۹۹/۱۱/۲۵ از طریق سامانه حامی به کارشناس آموزش دانشکده مربوطه ارسال فرمایید.
مراحل اجرای شیوه:
- ارسال درخواست از طریق سامانه حامی به بخش آموزش توسط دانشجو
- بررسی درخواست توسط کارشناسان بخشهای آموزش و پژوهش دانشکده
- در صورت احراز شرایط لازم مطابق با بخشنامه، دانشجو باید تایید استاد راهنما جهت عدم توانایی در انجام پایان نامه را اخذ کند.(دریافت فرم تایید استاد راهنما)