راهنمای جامع ثبت نام بدون آزمون مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته ترم بهمن
دانشجو عزیز؛
پذیرش شما را در بزرگترین دانشگاه برخط (آنلاین) خاورمیانه تبریک میگوییم. برای آشنایی بیشتر با واحد الکترونیکی کلیک کنید.
به منظور تسهیل فرایند ثبت نام متقاضیان تحصیل در واحد الکترونیکی، همه اطلاعیهها و اخبار مربوط به ثبت نام مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته بدون آزمون (صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) ترم بهمن در این صفحه قرار خواهد گرفت.
توجه داشته باشید با توجه به آخرین اطلاعیههای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، این صفحه به روز رسانی خواهد شد.
مراحل ثبت نام:
متقاضیان تحصیل در مقاطع کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته بدون آزمون (صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) که بر اساس اعلام سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغالتحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی (azmoon.org) پذیرفته شدهاند، میتوانند از ۱۰ صبح روز شنبه ۲۷ بهمن برای انجام امور ثبت نام به سامانه جامع سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی (paziresh.iau.ir) مراجعه کنند.
کارشناسان مدارک بارگذاری شده را بررسی و در صورت نیاز به اصلاح از طریق همین سامانه عودت خواهند داد. مدارک مورد نیاز برای بارگذاری در این مرحله عبارتند از: تصویر شناسنامه و کارت ملی، تصویر دیپلم و اعلام وضعیت خدمت سربازی (ویژه آقایان).
دو روز کاری پس از تایید مدارک بارگذاری شده در سامانه جامع سنجش و پذیرش، دسترسی سامانه آموزشیار باز شده و دانشجویان میتوانند از طریق این سامانه نسبت به پرداخت شهریه خود اقدام کنند.
توجه داشته باشید انتخاب واحد ترم اول توسط کارشناسان دانشکده انجام خواهد شد و دانشجویان میتوانند روز و ساعت تشکیل کلاسهای خود را چند روز پس از پرداخت شهریه در سامانه آموزشیار مشاهده کنند.
نکته:
- متقاضیانی که فرم مربوط به ثبت نام مقطع کارشناسی ویژه جاماندگان را پر کردهاند باید منتظر اعلام نتایج باشند و در این مرحله امکان ثبت نام را ندارند.
- زمان تشکیل پرونده و ارسال مدارک متعاقبا اعلام خواهد شد.
اطلاعیههای مهم:
- مدارک دیپلم مورد قبول برای تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته به شرح زیر است:
- نظام جدید 6-3-3
- گواهینامه پیشدانشگاهی
- دیپلم نظام قدیم 4 ساله
- هنرستان نظام قدیم 4 ساله
- کاردانی
- توجه داشتهباشید کسانی که مدرک دیپلم 11 ساله دارند قادر به تحصیل در مقطع کارشناسی نیستند.
- چنانچه به هر دلیل مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی شما مفقود شده و دسترسی به آن ندارید در اسرع وقت نسبت به درخواست مدرک المثنی اقدام فرمایید. از آنجا که فرایند صدور مدرک المثنی یک الی دو ماه زمان میبرد، برای انجام مراحل ثبت نام در سامانه جامع پذیرش به جای تصویر مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی، تصویر نامه وضعیت تحصیلی را بارگذاری فرمایید.
- برای مشاهده چارت درسی رشته تحصیلی خود، به بخش خدمات ویژه دانشجویان در صفحه اصلی سایت مراجعه کنید. پس از انتخاب دانشکده، و سپس رشته تحصیلی مورد نظر، میتوانید چارت درسی را مشاهده فرمایید.
- مدارک بارگذاری شده در سامانه جامع پذیرش توسط کارشناسان واحد الکترونیکی بررسی، و در صورت وجود نقص، در سامانه به دانشجو عودت داده خواهد شد. در غیر این صورت مدارک پذیرش شده و پیامک تایید مدارک برای دانشجو ارسال میشود. 72 ساعت پس از دریافت پیامک تایید مدارک به سامانه آموزشیار مراجعه و شهریه خود را پرداخت کنید. توجه داشته باشید قبل از گذشت 72 ساعت از دریافت پیامک پذیرش مدارک، امکان ورود به سامانه آموزشیار را نخواهید داشت. برای ورود به سامانه آموزشیار نام کاربری و رمز عبور به شرح زیر است. چنانچه با وارد کردن اطلاعات زیر موفق به ورود به سامانه نشدید گزینه فراموشی را انتخاب کنید.
- نام کاربری: شماره دانشجویی
- رمز عبور: شماره دانشجویی یا کد ملی
- انتخاب واحد ترم اول توسط کارشناسان گروه انجام خواهد شد و دانشجو مجاز به انجام انتخاب واحد نیست.
- دانشجویان پس از تکمیل مراحل ثبت نام میتوانند درخواست خود را مبنی بر معادل سازی دروس همراه با تصویر ریز نمرات از طریق سامانه پاسخگویی (تیکتینگ) برای کارشناس رشته خود ارسال کنند. برای معادل سازی حتما باید نمره کسب شده بالاتر از 12 باشد. همچنین مدیر گروه رشته مربوطه تطابق حداقل 80% سرفصل دروس را تایید کند. برای معادل سازی دانشجویان حتما باید اصل ریز نمرات را در اختیار داشته باشند.
نظر شما :