اداره ثبت نام

آقای شاه قلعه
رئیس اداره ثبت نام
ساختمان شماره 2 طبقه 5 اتاق 501/3
کارشناسان اداره ثبت نام
![]() |
آقای احمدی مجد کارشناس |
![]() |
آقای اصغری کارشناس |
![]() |
آقای حسین زاده کارشناس |
![]() |
خانم سالاری کارشناس |
شرح وظایف اداره ثبت نام
- نظارت بر حسن اجرای فرآیندهای پذیرش و ثبت نام
- تهیه و تنظیم اطلاعیه های مربوط به تقویم آموزشی جهت درج در سایت واحد
- تهیه و تنظیم پیامک های مربوط به نحوه ثبت نام دانشجویان جدیدالورود
- تهیه و تنظیم اطلاعیه های مربوط به ثبت نام پذیرفته شدگان جدیدالورود، جهت درج در سایت واحد
- آماده سازی دستورالعمل ها و مقررات ثبت نامی جهت ابلاغ به دانشکده ها مطابق به روزترین بخشنامه های صادره از جانب سازمان مرکزی دانشگاه آزاد
- تهیه نامه استعلام اعتبار مدارک تحصیلی پذیرفته شدگان از سازمان مرکزی (مدارک معادل، خاص و...)
- بررسی و ثبت درخواست تغیر رشته یا گرایش برای دانشجویانی که رشته ایشان منسوخ شده است و ارسال نامه مربوطه به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد
- تهیه نامه استعلام مدارک اتباع خارجی و ارسال مدارک مورد نیاز به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد
- نامه نگاری های مربوط به دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور و فراهم کردن شرایط ثبت نام و تحصیل ایشان مطابق بخشنامه های سازمان
- بررسی و نظارت بر عملکرد کارشناس مسئول پذیرش
- بررسی و نظارت بر عملکرد کارشناس مسئول ثبت نام
- بررسی و نظارت بر عملکرد کارشناس احراز هویت
- بررسی و نظارت بر عملکرد کارشناس تایید مدارک
- بررسی و نظارت بر عملکرد کارشناس تشکیل پرونده
- بررسی و نظارت بر عملکرد کارشناس صدور استعلام
- تشکیل پرونده پذیرفته شدگان جدیدالورود
- ثبت و تحویل پرونده های تشکیل شده به بایگانی دانشکده ها
- به روز رسانی لیست دانشجویانی که تشکیل پرونده نداده اند و اطلاع رسانی از طریق پیامک و سایت واحد به ایشان
- گزارش دانشجویانی که تغییر رشته یا گرایش داده اند جهت اصلاح و تغییر پرونده
- ثبت و تحویل اصل مدارک تحصیلی مقطع قبلی دانشجویان
- به روز رسانی لیست دانشجویانی که اصل مدرک تحصیلی مقطع قبل را تحویل نداده اند و اطلاع رسانی از طریق پیامک و سایت واحد به ایشان
- بستن دسترسی انتخاب واحد دانشجویانی که اصل مدرک تحصیلی خود را تحویل نداده اند، در سامانه آموزشیار
- – ثبت چک و سفته های تحویل شده توسط دانشجویانی که قادر به ارائه اصل مدرک تحصیلی نیستند، و تحویل آنها به واحد مالی
- تهیه و ارسال نامه استعلام تاییدیه تحصیلی دانشجویان ورودی جدید به دانشگاه های مبدا
- ارسال نامه استعلام برای دانشجویانی که به دلیل تعهد خدمت قادر به ارائه اصل مدرک مقطع پایه نیستند.
- اخذ تاییدیه تحصیلی برای دانش آموختگان دانشگاه آزاد، موسسات غیرانتفاعی و... از سامانه های (estelam.iau.ir) و (portal.saorg.ir)
- پیگیری موارد مربوط به تاییدیه های تحصیلی مشکل دار و رفع مشکل آنها (عدم وجود مُهر، عدم ارسال تاییدیه از استان، عدم وصول تاییدیه تحصیلی به دلیل تعهد خدمت و بدهی دانشجویان و...)
- تهیه و ارسال نامه استعلام تاییدیه تحصیلی دانشجویان ورودی جدید به دانشگاه های مبدا
- تفکیک رونوشت نامه های استعلام و تحویل آن به بایگان های مربوطه
- پاسخگویی روزانه به تیکت های ارسال شده از طرف دانشجویان
- پاسخگویی روزانه به تماس های تلفنی دانشجویان
- پاسخگویی به مراجعین حضوری
- پاسخگویی روزانه به ایمیل های ارسال شده توسط متقاضیان ثبت نام
- اصلاح و تغییر پرونده دانشجویانی که تغییر رشته یا گرایش داده اند
- ثبت و تحویل اصل مدارک تحصیلی مقطع قبلی دانشجویان
- بررسی و تایید تمامی مدارک ثبت نامی بارگذاری شده توسط پذیرفته شدگان در سامانه آموزشیار
- چک کردن اعتبار مدارک تحصیلی مقطع قبلی دانشجویان و بستن دسترسی و اخراج دانشجو، درصورت غیرقابل قبول بودن مدرک تحصیلی ارائه شده
- احراز هویت پذیرفته شدگان جدید
- اعلام مغایرت اطلاعات شناسنامه ای دانشجویان با فرم سند پذیرش، به سازمان مرکزی و پیگیری اصلاح آن
- نامه نگاری با مرکز سنجش و پذیرش، جهت اصلاح اسناد پذیرش فاقد عکس پرسنلی
- اصلاح مشخصات و اطلاعات دانشجویان در سامانه آموزشیار
- ثبت نام و تکمیل اطلاعات متقاضیان تحصیل در واحد الکترونیکی در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته در سامانه مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی
- نامه نگاری با سازمان، جهت تعیین تکلیف دانشجویانی که رشته آنها به حدنصاب نرسیده است.
- تهیه نامه های لازم برای دانشجویان میهمان یا انتقالی
- پشتیبانی و راهنمایی همکاران دانشکده درخصوص موارد مربوط به اداره ثبت نام
- پیگیری و اطلاع رسانی درخصوص اصلاح نوع قبولی دانشجویان (قبولی با اخذ تعهد)
- پیگیری های لازم درخصوص سند پذیرش دانشجویان انتقالی
- بررسی و تایید تمام مدارک ثبت نامی بارگذاری شده توسط پذیرفته شدگان در سامانه آموزشیار
- تخصیص شماره دانشجویی به دانشجویان انتقالی و مهمانی
- پیگیری و اطلاع رسانی درخصوص دانشجویانی که مهمانی ایشان در آموزشیار ثبت نشده است
- پشتیبانی و راهنمایی همکاران دانشکده درخصوص موارد مربوط به اداره ثبت نام
- نامه نگاری با سازمان مرکزی، جهت تعیین تکلیف دانشجویانی که رشته آنها به حدنصاب نرسیده است.
- پاسخگویی روزانه به تیکت های ارسال شده از طرف دانشجویان
- همکاری در تشکیل پرونده پذیرفته شدگان جدیدالورود
- بررسی و پیگیری پرونده دانشجویان متعهد به خدمت
- تحویل اصل مدارک تحصیلی مقطع قبلی دانشجویان به بایگانی دانشکده ها
- همکاری در تهیه و ارسال نامه استعلام تاییدیه تحصیلی دانشجویان ورودی جدید به دانشگاه های مبدا
- همکاری در تفکیک رونوشت نامه های استعلام و تحویل آن به بایگان های مربوطه
- همکاری در احراز هویت پذیرفته شدگان جدید
- تعیین تکلیف دانشجویانی که رشته آنها به حدنصاب نرسیده است در سامانه عدم حدنصاب
آدرس پستی:
تهران، پاسداران، خیابان نیستان هشتم، خیابان رام، نبش نیستان نهم، ساختمان شماره ۲، طبقه 4 ، اتاق 403/4
سامانه پاسخگویی (تیکتینگ)
ورود به سامانه پاسخگویی تیکتینگ
شماره تلفن تماس:
02142863293



