معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

 

دکتر سید علی رحمان زاده
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی 

شرح وظایف معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی

  • ابلاغ کلیه مصوبات مربوط به هیات رئیسه و همچنین مقررات و آئین نامه های ابلاغی از سوی ریاست واحد به دانشکده ها و حوزه های ذیربط و پیگیری و نظارت برحسن اجرای آن
  • ارائه پیشنهاد بعنوان دستور جلسات مرتبط با وظایف معاونت آموزش جهت طرح در شورای هیات رئیسه برای تصویب
  • ارائه گزارش های توجیهی لازم به ریاست واحد درخصوص وظایف مربوط به دانشکده ها و حوزه های تحت نظر
  • پیشنهاد افراد واجد شرایط برای تصدی سمت های مدیریتی در حوزه معاونت به ریاست واحد
  • همکاری با سایر معاونت ها جهت حسن اجرای برنامه های واحد
  • همکاری اداره و نظارت برحسن اجرای کلیه سیاستها، مقررات و فرآیندهای آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد، منطبق برقوانین، مصوبات، مقررات و آئین نامه های اجرایی مربوطه با رویکرد گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی
  • برنامه ریزی امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی با همکاری دانشکده ها و حوزه های ذیربط و نظارت برحسن اجرای وظایف دانشکده ها و حوزه های وابسته به منظور حصول اطمینان از اجرای دقیق و بموقع برنامه ها و فعالیتهای آموزشی هر دانشکده و ارزیابی آن و ارائه گزارش لازم به ریاست واحد
  • پایش و ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان و اعضای هیات علمی و مدیران آموزشی حوزه های مختلف در هر نیمسال و انعکاس آن به ریاست واحد و اعلام نتیجه ارزیابی به اعضای هیات علمی
  • اهتمام به برگزاری دوره های توانمند سازی و دانش افزایی
  • ارزیابی و بازنگری محتوای سرفصل ها به منظور به روز رسانی و کارآمدی اعضای هیات علمی واحد، غنا بخشی و ارزش مداری
  • بررسی و پایش مستمر وضعیت آموزشی واحد و احصاء نقاط قوت، ضعف، تهدیدات و فرصتهای آموزشی
  • تهیه و تنظیم سیاستها، خط مشی ها و چشم انداز آموزشی واحد و پیگیری مراحل تصویب،ابلاغ، اجرا و روز آمدسازی آنها
  • گسترش کیفی و کمی فعالیتهای آموزشی، تهیه و پیشنهاد برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آموزشی واحد با همکاری کلیه دانشکده ها و حوزه های ذیربط و پیگیری و هدایت مستمر امور مربوط به تصویب، اجرا و اصلاح آنها
  • برنامه ریزی به منظور ارتقاء و بهبود مستمر خدمات آموزشی واحد در سطح دانشکده ها و مراکز آموزشی
  • برنامه ریزی؛ ضابطه گذاری و نظارت بر نحوه بورسیه شدن اعضای هیات علمی و فراهم نمودن تسهیلات آموزشی لازم
  • طراحی و استقرار نظام ارزیابی راهبردی و تنظیم و تدوین شاخص های ارزیابی آموزشی واحد
  • تهیه و ارائه گزارشهای رسمی در هرنیمسال از وضعیت آموزشی واحد به تفکیک موضوع، رشته، دانشکده، حوزه و نظایر آن جهت ارائه به ریاست واحد
  • سازماندهی و استقرار نظامهای سنجش و ارزیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی و دانشجویان و برنامه ریزی به منظور رفع کاستی ها و نواقص از طریق دانشکده ها و حوزه های عملیاتی واحد
  • ظرفیت سنجی در خصوص پذیرش تعداد دانشجویان جدید و اعلام بموقع آن به مرکز آزمون
  • هماهنگی برای انجام امور مربوط به ثبت نام، انتخاب واحد، حذف و اضافه، دریافت و ثبت نمرات در دانشکده ها
  • انجام امور مربوط به مهمانی، ترک تحصیل و تمدید سنوات دانشجویان
  • تشکیل کمیته های ترفیع، ارتقاء و انتظامی اعضای هیات علمی واحد
  • تشکیل کمیسیون موارد خاص آموزشی واحد
  • طراحی فرایند صحیح پذیرش اعضای هیات علمی
  • هماهنگی به منظور برگزاری آزمون جامع دانشجویان مقطع دکتری و صدورگواهی موفقیت در آزمون جامع
  • برنامه ریزی متون و محتواهای آموزشی واحد
  • انجام سایر امور محوله ازسوی ریاست واحد
  • بررسی و مکاتبه در خصوص دانشجویانی که دارای مدرک پایه معادل می باشند و (مکاتبه به سازمان مرکزی)
  • تشکیل شورای آموزشی
  • مکاتبه با استان و سازمان مرکزی دانشگاه درخصوص دانشجویان جهت اخذ مجوزهای لازم
  • اقدام در خصوص نمره و رتبه دانشجویان انتقالی ورودی های قدیم و اصلاح مشخصات با هماهنگی مرکز آزمون
  • اقدام در خصوص دانشجویان اتباع خارجی و هماهنگی با امور بین الملل دانشگاه و استانداردهای مربوطه
  • صدور گواهی اشتغال و خروجی از کشور برای دانشجویان مشمول
  • استعلام ریزنمرات و مدارک پایه دانشجویان
  • پاسخ به استعلام کلیه موسسات و ارگانها درخصوص دانشجویان
  • ساماندهی امور اداری و دفتری معاونت
  • دریافت، ثبت و تحویل کلیه نامه‌ها، مستندات و مکاتبات داخلی و خارجی
  • تنظیم برنامه‌های روزانه، جلسات، ملاقات ها، سفرها و بازدیدها
  • تهیه پیش نویس و پیگیری نامه ‌ها و مستندات مورد نیاز
  • جمع‌آوری و استخراج اطلاعات و سوابق مورد نیاز
  • پاسخگویی به تلفن‌ها و مراجعان مربوط  
  • اطلاع‌رسانی وقایع و اخبار مرتبط به معاون در زمان مناسب و کیفیت مطلوب
  • پیگیری مکاتبات ارسالی و دریافتی تا حصول نتیجه
  • ارائه خدمات دریافت و ارسال پیام‌های الکترونیکی برای مسئولین ذیربط و ثبت و نگهداری سوابق مربوطه
  • نگهداری و حفظ کلیه اسناد و مدارک براساس ضوابط و دستورالعمل‌های مربوطه و میزان محرمانگی آنها
  • ابلاغ دستورات صادره به اشخاص و ادارات تابعه
  • گردآوری اطلاعات و نتایج اقدامات انجام شده درخصوص موارد ارجاعی
  • تشکیل بانک اطلاعاتی از سوابق، مکاتبات، مدارک دفتر و کوشش در نگهداری روزانه آنها
  • پیگیری مصوبات شوراهای آموزشی و هیات رئیسه

آدرس پستی: 

تهران، پاسداران، خیابان نیستان هشتم، خیابان رام، نبش نیستان نهم، ساختمان شماره ۲، طبقه 5 ، اتاق 501

سامانه پاسخگویی (تیکتینگ)

ورود به سامانه پاسخگویی تیکتینگ

شماره تلفن تماس:

02142863291