معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی
دکتر سید علی رحمان زاده
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
شرح وظایف معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
- ابلاغ کلیه مصوبات مربوط به هیات رئیسه و همچنین مقررات و آئین نامه های ابلاغی از سوی ریاست واحد به دانشکده ها و حوزه های ذیربط و پیگیری و نظارت برحسن اجرای آن
- ارائه پیشنهاد بعنوان دستور جلسات مرتبط با وظایف معاونت آموزش جهت طرح در شورای هیات رئیسه برای تصویب
- ارائه گزارش های توجیهی لازم به ریاست واحد درخصوص وظایف مربوط به دانشکده ها و حوزه های تحت نظر
- پیشنهاد افراد واجد شرایط برای تصدی سمت های مدیریتی در حوزه معاونت به ریاست واحد
- همکاری با سایر معاونت ها جهت حسن اجرای برنامه های واحد
- همکاری اداره و نظارت برحسن اجرای کلیه سیاستها، مقررات و فرآیندهای آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد، منطبق برقوانین، مصوبات، مقررات و آئین نامه های اجرایی مربوطه با رویکرد گسترش دوره های تحصیلات تکمیلی
- برنامه ریزی امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی با همکاری دانشکده ها و حوزه های ذیربط و نظارت برحسن اجرای وظایف دانشکده ها و حوزه های وابسته به منظور حصول اطمینان از اجرای دقیق و بموقع برنامه ها و فعالیتهای آموزشی هر دانشکده و ارزیابی آن و ارائه گزارش لازم به ریاست واحد
- پایش و ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان و اعضای هیات علمی و مدیران آموزشی حوزه های مختلف در هر نیمسال و انعکاس آن به ریاست واحد و اعلام نتیجه ارزیابی به اعضای هیات علمی
- اهتمام به برگزاری دوره های توانمند سازی و دانش افزایی
- ارزیابی و بازنگری محتوای سرفصل ها به منظور به روز رسانی و کارآمدی اعضای هیات علمی واحد، غنا بخشی و ارزش مداری
- بررسی و پایش مستمر وضعیت آموزشی واحد و احصاء نقاط قوت، ضعف، تهدیدات و فرصتهای آموزشی
- تهیه و تنظیم سیاستها، خط مشی ها و چشم انداز آموزشی واحد و پیگیری مراحل تصویب،ابلاغ، اجرا و روز آمدسازی آنها
- گسترش کیفی و کمی فعالیتهای آموزشی، تهیه و پیشنهاد برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آموزشی واحد با همکاری کلیه دانشکده ها و حوزه های ذیربط و پیگیری و هدایت مستمر امور مربوط به تصویب، اجرا و اصلاح آنها
- برنامه ریزی به منظور ارتقاء و بهبود مستمر خدمات آموزشی واحد در سطح دانشکده ها و مراکز آموزشی
- برنامه ریزی؛ ضابطه گذاری و نظارت بر نحوه بورسیه شدن اعضای هیات علمی و فراهم نمودن تسهیلات آموزشی لازم
- طراحی و استقرار نظام ارزیابی راهبردی و تنظیم و تدوین شاخص های ارزیابی آموزشی واحد
- تهیه و ارائه گزارشهای رسمی در هرنیمسال از وضعیت آموزشی واحد به تفکیک موضوع، رشته، دانشکده، حوزه و نظایر آن جهت ارائه به ریاست واحد
- سازماندهی و استقرار نظامهای سنجش و ارزیابی عملکرد آموزشی اعضای هیات علمی و دانشجویان و برنامه ریزی به منظور رفع کاستی ها و نواقص از طریق دانشکده ها و حوزه های عملیاتی واحد
- ظرفیت سنجی در خصوص پذیرش تعداد دانشجویان جدید و اعلام بموقع آن به مرکز آزمون
- هماهنگی برای انجام امور مربوط به ثبت نام، انتخاب واحد، حذف و اضافه، دریافت و ثبت نمرات در دانشکده ها
- انجام امور مربوط به مهمانی، ترک تحصیل و تمدید سنوات دانشجویان
- تشکیل کمیته های ترفیع، ارتقاء و انتظامی اعضای هیات علمی واحد
- تشکیل کمیسیون موارد خاص آموزشی واحد
- طراحی فرایند صحیح پذیرش اعضای هیات علمی
- هماهنگی به منظور برگزاری آزمون جامع دانشجویان مقطع دکتری و صدورگواهی موفقیت در آزمون جامع
- برنامه ریزی متون و محتواهای آموزشی واحد
- انجام سایر امور محوله ازسوی ریاست واحد
- بررسی و مکاتبه در خصوص دانشجویانی که دارای مدرک پایه معادل می باشند و (مکاتبه به سازمان مرکزی)
- تشکیل شورای آموزشی
- مکاتبه با استان و سازمان مرکزی دانشگاه درخصوص دانشجویان جهت اخذ مجوزهای لازم
- اقدام در خصوص نمره و رتبه دانشجویان انتقالی ورودی های قدیم و اصلاح مشخصات با هماهنگی مرکز آزمون
- اقدام در خصوص دانشجویان اتباع خارجی و هماهنگی با امور بین الملل دانشگاه و استانداردهای مربوطه
- صدور گواهی اشتغال و خروجی از کشور برای دانشجویان مشمول
- استعلام ریزنمرات و مدارک پایه دانشجویان
- پاسخ به استعلام کلیه موسسات و ارگانها درخصوص دانشجویان
- ساماندهی امور اداری و دفتری معاونت
- دریافت، ثبت و تحویل کلیه نامهها، مستندات و مکاتبات داخلی و خارجی
- تنظیم برنامههای روزانه، جلسات، ملاقات ها، سفرها و بازدیدها
- تهیه پیش نویس و پیگیری نامه ها و مستندات مورد نیاز
- جمعآوری و استخراج اطلاعات و سوابق مورد نیاز
- پاسخگویی به تلفنها و مراجعان مربوط
- اطلاعرسانی وقایع و اخبار مرتبط به معاون در زمان مناسب و کیفیت مطلوب
- پیگیری مکاتبات ارسالی و دریافتی تا حصول نتیجه
- ارائه خدمات دریافت و ارسال پیامهای الکترونیکی برای مسئولین ذیربط و ثبت و نگهداری سوابق مربوطه
- نگهداری و حفظ کلیه اسناد و مدارک براساس ضوابط و دستورالعملهای مربوطه و میزان محرمانگی آنها
- ابلاغ دستورات صادره به اشخاص و ادارات تابعه
- گردآوری اطلاعات و نتایج اقدامات انجام شده درخصوص موارد ارجاعی
- تشکیل بانک اطلاعاتی از سوابق، مکاتبات، مدارک دفتر و کوشش در نگهداری روزانه آنها
- پیگیری مصوبات شوراهای آموزشی و هیات رئیسه
آدرس پستی:
تهران، پاسداران، خیابان نیستان هشتم، خیابان رام، نبش نیستان نهم، ساختمان شماره ۲، طبقه 5 ، اتاق 501
سامانه پاسخگویی (تیکتینگ)
ورود به سامانه پاسخگویی تیکتینگ
شماره تلفن تماس:
02142863291