نشست آغاز سال تحصیلی ویژه دانشجویان ورودی سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برگزار شد
نشست آغاز سال تحصیلی ویژه دانشجویان ورودی سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ روز یکشنبه ۱۶ مهر با حضور ریاست واحد، معاونین و مدیران مراکز واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، نشست آغاز سال تحصیلی ویژه دانشجویان ورودی سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲ روز یکشنبه ۱۶ مهر برگزار شد.
در این نشست که با حضور دکتر عزیز نجفپور، ریاست واحد الکترونیکی، دکتر علیرضا فیض بخش، معاون آموزشی و مهارتی، دکتر پریسا دانشجو، معاون پژوهشی و فناوری، دکتر حمیدرضا جعفری، مدیر کل امور دانشجویی، مهندس مهران غفوری به نمایندگی از مهندس حسین علیزاده، معاون فنی، معصومه سیابیدزاده، مدیر مرکز آموزشهای تخصصی کوتاه مدت، مصطفی عابدینی، مدیر روابط عمومی و برندینگ، دکتر علیرضا زارع، مدیر مرکز رشد و زهرا سلطانعلی، مدیر کل امور مالی واحد الکترونیکی برگزار شد، به معرفی واحد الکترونیکی و بررسی مزایای تحصیل در این واحد پرداخته شد.
دکتر عزیز نجف پور، ریاست واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی، پس از خوشامدگویی به دانشجویان ورودی جدید، ابراز امیدواری کرد در سال تحصیلی پیشرو تعامل خوبی میان دانشگاه و دانشجویان صورت گرفته و داشتهای بر داشتههای همه افزوده شود. وی همچنین با اشاره به پایان هفته دفاع مقدس تاکید کرد: همه باید در راستای رشد، پیشرفت و صیانت از داراییهای مادی و معنوی کشورمان تلاش روزافزون داشته باشیم.
در ادامه دکتر علیرضا فیض بخش، معاون آموزشی و فناوری واحد الکترونیکی، پس از خیر مقدم و آرزوی موفقیت برای دانشجویان ورودی جدید، به بیان جزئیات آموزشی در خصوص ثبت نام و تحصیل در واحد الکترونیکی پرداخته و ضمن بررسی سوالات ارسالی دانشجویان به بیان نکات کلیدی در خصوص ارسال مدارک تحصیلی، اهمیت حضور در کلاسهای آنلاین و حضور و غیاب استادان، حضور در امتحانات پایان ترم به صورت حضوری و .... پرداخت.
وی تاکید کرد با توجه به حجم بالای کاری کارشناسان، بهترین روش برای ارتباط با دانشکده ها ارسال تیکت در سامانه پاسخگویی بوده و دانشجویان حتما ظرف ۴۸ ساعت کاری پاسخ سوالات خود را دریافت خواهند کرد.
دکتر پریسا دانشجو، معاون پژوهشی و فناوری واحد الکترونیکی، پس از معرفی اهم وظایف و فعالیتهای معاونت پژوهشی شامل برگزاری جلسات دفاع پایاننامه دانشجویان کارشناسی ارشد، برگزاری نشستها و همایشهای علمی و تخصصی، راهنمایی دانشجویان برای استفاده از سامانه پژوهشیار و چاپ مقاله و بخش ارتباط با صنعت، به معرفی مجلات معاونت پژوهشی پرداخت.
در ادامه، دکتر حمیدرضا جعفری، مدیر کل امور دانشجویی واحد الکترونیکی، عنوان کرد: دنیای علم بیانتها است. با ورود به دانشگاه الگوهای جدیدی وارد زندگی نودانشجویان میشود و استعدادها و تواناییهای آنان در محیط دانشگاه، نشستهای صمیمی و گروههای آموزشی شناخته خواهد شد. محیط دانشگاه سرشار از علم، اخلاق، صفا و رشد است. البته فراز و نشیبهایی هم دارد که نیاز به حل مساله خواهد داشت. وی تاکید کرد: فعالیت های دانشجویی و فرهنگی بسیار گسترده است. در حال حاضر، حدود ۱۳ کانون فعال داریم و از ایجاد کانونهای جدید هم استقبال میکنیم. ما سه نشریه نیز در معاونت فرهنگی به صورت فعال ایجاد کردهایم. سلسله کلاسهای «پاتوق حال خوب»، وبینارهای توانمندسازی، شورای تعامل با دانشجو، شورای تعامل با خانواده، مرکز مشاوره امین(برای ارائه مشاورههای حضوری و مجازی) و همچنین برگزاری کارگاههای عمومی و تخصصی بخشی از فعالیت های فرهنگی این معاونت است. از اهم فعالیتهای این معاونت در حوزه دانشجویی نیز میتوان به ارائه تخفیف به دانشجویان تحت پوشش بهزیستی، ارائه تخفیف به دانشجویان تحت پوشش ایثارگران، سایر تخفیفات، امور مشمولان، کارت دانشجویی، امور نقل و انتقالات و مهمانی، دانشجویان ممتاز علمی و کمیته انضباطی اشاره کرد.
پس از آن مهندس مهران غفوری به نمایندگی از معاونت فنی، به بیان نکات مهم آموزشی در حوزه معاونت فنی پرداخته و تاکید کرد: واحد پشتیبانی فنی از ساعت ۷:۳۰ تا ۲۱ به صورت تلفنی و همچنین از طریق سامانه پاسخگویی (تیکتینگ) پاسخگوی سوالات دانشجویان خواهد بود. وی در ادامه افزود: با ارسال تیکت از طریق سامانه پاسخگویی، همکاران فنی همه سوالات دانشجویان را ظرف ۴۸ ساعت اداری پاسخ خواهند داد. ایشان سپس به معرفی اجمالی سامانههای مورد نیاز دانشجویان واحد الکترونیکی پرداخت.
در ادامه زهرا سلطانعلی، مدیر امور مالی واحد الکترونیکی، به بیان توضیحات تکمیلی در خصوص شرایط پرداخت وام به دانشجویان و همچنین تقسیط شهریه به منظور تسهیل فرایند تحصیل پرداخت. ایشان سپس تاکید کرد: تلاش بخش مالی این است که دانشجویان، تحصیلی آسان و به دور از مشکلات مالی در واحد الکترونیکی داشته باشند.
معصومه سیابیدزاده، مدیر دورههای کوتاه مدت واحد الکترونیکی نیز به معرفی فعالیتهای مرکز آموزشهای تخصصی پرداخت. وی برگزاری همایشها و وبینارهای بزرگ برخط(آنلاین)، برگزاری آزمونهای برخط، برگزاری دورههای ویژه تخصصی و عمومی برای دانشجویان سراسر کشور و همچنین پشتیبانی از تمام فرایندهای برگزاری را از اهم فعالیتهای این مرکز نام برد و تاکید کرد: استفاده از استادان مجرب، ضبط کلاسها و دورههای برگزار شده به منظور فراهم کردن امکان مرور مجدد مطالب، اعطای گواهینامههای معتبر بعد از ارزیابی شرکتکنندگان در دوره از ویژگیهای متمایز این مرکز است.
در ادامه دکتر علیرضا زارع، مدیر مرکز رشد، تاکید کرد: رشد صرفا به معنای درس خواندن نیست و فردی که چنین رویکردی دارد، قطعا موفق نخواهد شد. وی افزود: دانشگاه با توجه به قسمتهای مختلفی که دارد زمینه رشد را برای دانشجویان خود فراهم خواهد آورد و موجب افزایش مهارتهای آنها خواهد شد. دکتر زارع در ادامه عنوان کرد: به صاحبان ایده در مرکز رشد، خدماتی مانند واکاوی ایده، معرفی استاد متخصص در حوزه ایده و ارزیابی مستمر ایده تا رسیدن به نمونه اولیه ارائه خواهد شد. بعد از آن دانشجویان برای تجاری سازی ایده نیز کمک دریافت خواهند کرد. وی افزود: با توجه به الکترونیکی بودن فرایندها و تحصیل در واحد الکترونیکی، اولویت ما در پذیرش ایده نیز موضوعات مربوط به حوزههای فن آورانه، فضای مجازی، هوش مصنوعی و امثال این موارد است. در ادامه دکتر زارع توضیحاتی در خصوص باشگاه پژوهشگران نیز ارائه کرد و افزود: باشگاه پژوهشگران واحد الکترونیکی در دو حوزه به دانشجویان خدمات ارائه خواهد داد؛ نخست، ارائه تسهیلات ویژه به علاقه مندان به حوزه پژوهش بعد از عضویت در این انجمن است. دوم اینکه انجمنهای علمی فضایی را ایجاد می کنند که دانشجویان علاقهمند میتوانند برنامههای ویژه علمی مورد نظر خود را از طریق آنها برگزار کنند.
در انتهای نشست نیز مصطفی عابدینی، مدیر روابط عمومی و برندینگ، تاکید کرد: بخشی بزرگ از ارزش و اعتبار واحد الکترونیکی بر دوش دانشجویان است و نوع عمکرد دانشجویان در زمان تحصیل و پس از آن در حوزه اشتغال، تاثیری عظیم بر اعتبار این واحد دانشگاهی خواهد داشت. در ادامه وی از دانشجویان درخواست کرد ضمن مطالعه اخبار درج شده بر روی سایت دانشگاه، حتما در یکی از کانالهای واحد الکترونیکی در پیام رسانهای مختلف عضو شوند تا در جریان اخبار و رویدادهای دانشگاه قرار گیرند.
نظر شما :