اداره امتحانات

آقای لطفی مقدم
رئیس اداره امتحانات و ثبت نمرات

 خانم باجلان

 کارشناس

 خانم توکلی

 کارشناس

 آقای قاسم پور

 کارشناس

 

شرح وظایف اداره امتحانات

  • نظارت بر حسن انجام امور مربوط به فرآیندهای امتحانات و ثبت نمرات
  • تهیه و تنظیم پیامکهای مربوط به فرآیندهای امتحانات
  • پاسخ به نامه های استعلام ریزنمرات دانشجویان انصرافی
  • پاسخ به نامه های استعلام ریزنمرات دانشجویان شاغل به تحصیل
  • بررسی، تایید و امضای پرونده های مربوط به وضعیت تحصیلی دانشجویان
  • بررسی، تایید و امضای پرونده های مربوط به فارغ التحصیلی دانشجویان
  • بررسی و تایید ریز نمرات دانشجویان فارغ التحصیل دریافت شده از اداره فارغ التحصیلان
  • بررسی و تایید فرم های تخفیف دانشجویی
  • تغییر وضعیت دروس دانشجویان شامل انواع حذفیات و غیبت موجه
  • اصلاح و درج وضعیت دروسی که در آموزشیار به اشتباه ثبت شده است
  • بررسی تیکت های دریافت شده و پاسخگویی به تیکت های ویژه
  • بررسی روزانه سامانه آیکن و پاسخ به نامه های دریافتی
  • پاسخ به نامه های استعلام ریزنمرات دانشجویان با وضعیت عادی که نیاز به دریافت کارنامه دارند
  • تهیه، تنظیم و ارجاع نامه های مربوط به دانشجویان و امور مربوط به اداره امتحانات و ثبت نمرات به سازمان مرکزی
  • پاسخگویی به تماس های دانشجویان و همکاران
  • پاسخگویی به مراجعات حضوری دانشجویان و همکاران و ارائه راهنمایی های لازم و انجام امور درخواستی
  • شرکت در جلساتی که مربوط به امور امتحانات و ثبت نمرات میشود.
  • بازدیدهای مورد نیاز مربوط به امتحانات در خصوص محل برگزاری و مذاکره با سایر واحدها
  • بررسی و نظارت بر عملکرد کارشناس مسئول ثبت نمرات
  • بررسی و نظارت بر عملکرد کارشناس مسئول امتحانات
  • بررسی و نظارت بر عملکرد کارشناس بایگانی پاسخنامه ها و صورتجلسات
  • بررسی و نظارت بر عملکرد کارشناس ثبت و تطبیق نمرات با پاسخنامه ها
  • بررسی و نظارت بر عملکرد کارشناس برگزاری امتحانات
  • بررسی و نظارت بر عملکرد کارشناس بررسی و تایید سوالات امتحانی
  • ثبت نمرات پایان نامه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد
  • ثبت نمرات مهمانی دانشجویان واحد که در سایر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گذرانده اند.
  • ثبت نمرات معرفی به استاد
  • ثبت نمرات پروژه و کارآموزی دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته که به صورت لیست تک نمره می باشند.
  • ثبت غیبت برای دانشجویانی که در موعد مقرر موفق به انجام پروژه و کارآموزی خود نشده اند.
  • تغییر نمرات ارجاعی از اداره شورا و کمیسیون موارد خاص
  • ثبت نمرات دانشجویان انتقالی
  • نظارت بر عملکرد کارشناس بایگانی پاسخنامه ها و صورتجلسات
  • نظارت بر عملکرد کارشناس ثبت و تطبیق نمرات با پاسخنامه ها
  • پاسخگویی روزانه به تیکت های ارسال شده از طرف دانشجویان
  • پاسخگویی روزانه به تماس های تلفنی دانشجویان
  • پاسخگویی به مراجعین حضوری
  • بایگانی و دسته بندی و نگهداری پاسخنامه های دریافتی از اساتید
  • بایگانی و دسته بندی و نگهداری نامه های مربوطه به اعلام نمرات پایان نامه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد
  • بایگانی و دسته بندی و نگهداری نامه های مربوطه به اعلام نمرات معرفی به استاد
  • بایگانی و دسته بندی و نگهداری نامه های مربوطه به اعلام نمرات مهمانی
  • بایگانی و دسته بندی و نگهداری تغییر نمرات ارسال شده از طرف اداره شورا و کمیسیون موارد خاص
  • رسیدگی به اعتراض نمرات دانشجویان در سامانه آموزشیار
  • پیگیری اعتراض به نمره دانشجویان از اداره شورا و کمیسیون موارد خاص
  • ثبت تغییر نمرات دریافت شده از اداره شورا و کمیسیون موارد خاص در سامانه آموزشیار
  • پیگیری ثبت نمرات دانشجویان توسط اساتید
  • ارتباط و حل مشکل اساتیدی که در ثبت نمرات دچار مشکل می باشند
  • ثبت غیبت های امتحانی پایان ترم هر نیمسال
  • بررسی و تطبیق نمرات ثبت شده توسط اساتید با پاسخنامه های ارسالی ایشان (به طور متوسط هر نیمسال بین 60 تا 80 هزار دانشجو امتحان وجود دارد)
  • گزارش گیری در خصوص ثبت اشتباه نمرات (مانند نمرات با اعشار غیررند) و پیگیری رفع آن از اساتید مربوطه
  • بررسی تعداد حوزه های امتحانی پایان ترم دانشجویان در سراسر کشور و پیشنهاد حذف یا اضافه شدن حوزه امتحانی
  • تماس و ارتباط مستمر با کارشناسان معرفی شده از حدود 50 تا 70 حوزه امتحانی در سراسر کشور
  • آموزش، پشتیبانی و رفع اشکال کارشناسان معرفی شده جهت برگزاری امتحانات پایان ترم در سراسر کشور
  • هماهنگی های لازم در خصوص برگزاری امتحانات پایان ترم با حدود 50 تا 70 حوزه امتحانی در سراسر کشور
  • پیگیری و هماهنگی های لازم درخصوص تخصیص نیرو جهت تکثیر سوالات
  • پیگیری و هماهنگی های لازم درخصوص تخصیص نیرو جهت تجمیع پاسخنامه ها و صورتجلسات
  • پیگیری و هماهنگی های لازم جهت برگزاری امتحانات بین معاونت های دخیل در برگزاری امتحانات پایان ترم
  • نظارت بر عملکرد کارشناس برگزاری امتحانات
  • نظارت بر عملکرد کارشناس بررسی و تایید سوالات امتحانات
  • تماس و راهنمایی استادانی که در بارگذاری سوالات دچار مشکل شده اند
  • برآورد کالاهای مورد نیاز امتحانات و پیگیری وصول آنها
  • اخذ آدرس محل برگزاری امتحانات از حوزه های امتحانی و درج در سامانه
  • ارتباط با دانشکده ها جهت درج تاریخ امتحانات پایان ترم
  • بررسی چیدمان دروس و دانشجویان در سانسهای امتحانی
  • تجمیع پاسخ نامه های دانشجویان که از 50 حوزه امتحانی دریافت می شود
  • هماهنگی های لازم با دبیرخانه جهت دریافت پاسخنامه ها از حوزه های شهرستان
  • تحویل پاسخنامه های امتحانی به دانشکده ها جهت ارسال به اساتید و دریافت رسید
  • دسته بندی و بایگانی رسید پاسخنامه های تحویل داده شده به دانشکده ها
  • بررسی درج تاریخ صحیح امتحانات
  • بررسی و تایید یا رد سوالات بارگذاری شده توسط اساتید (به طور میانگین در هر نیمسال حدود 4 هزار سوال وجود دارد)
  • پیگیری سوالات ارسال نشده از اساتید
  • پیگیری از اساتید جهت اصلاح سوالات رد شده
  • ارتباط با اساتید و آموزش ایشان جهت بارگذاری سوالات
  • تکثیر سوالات امتحانی
  • ارسال سوالات تکثیر شده به حوزه های امتحانی
  • پیگیری سوالاتی که برخی از اساتید به اشتباه بارگذاری نموده اند و اخذ سوال صحیح از ایشان
  • ارتباط با حوزه های امتحانی شهرستان درخصوص دریافت و تکثیر سوالات امتحانی پایان ترم

دانلود فرم تجدید نظر نمره  Word

دانلود فرم تجدید نظر نمره   PDF

آدرس پستی: 

تهران، پاسداران، خیابان نیستان هشتم، خیابان رام، نبش نیستان نهم، ساختمان شماره ۲، طبقه 4 ، اتاق 403/2

سامانه پاسخگویی (تیکتینگ)

ورود به سامانه پاسخگویی تیکتینگ

شماره تلفن تماس:

02142863292